Offra allt för bilden!

Fasen, dagarna går verkligen i ett och springer iväg. Dags för middag här snart, kör 18.30 varje dag och sedan efter det händer inte mycket vettigt. Blir rätt tidiga kvällar till sängs för att orka upp hyfsat pigg när klockan ringer.

Idag körde vi av ett dubbelpass i backen och kommer göra det närmsta dagarna. Är egentligen två kortare pass men där man hinner rätt mkt åkning. Först 07-09, sedan typ 45min paus och på igen 09.45-11.30. Idag körde jag två sessions med slalom men kommer nog senare att variera med GS och SL så man kan hålla i båda…

En sak som är riktigt skönt här är att vi har en kock med oss. Vi fixar frukost själva men sedan står en grym lunch och middag alltid på bordet vid perfekt timing. Sjukt skönt att först kunna få äta bra mat, men också slippa lägga någon tid på detta. Jag tror detta skulle vara en grej vi skulle kunna få ut mkt av under vintern också, att ha en kock med vid fler tillfällen, så man får i sig bättre mat. Är många hotell som är rätt kass mat, vissa är väldigt bra, vissa som har väldigt god men inte nyttig, det svänger för mkt. På sommaren äter man ju hur bra som helst, men på vintern när man ska tävla och prestera så skiftar det faktiskt för mkt. Låter konstigt, men om man ska försöka styra och ändra själv så tar det nästan mer energi. Jag har ju oftast en mixer med mig så man kan göra smoothies och juicer, men mer än så är tufft. Så något att tänka och kanske satsa att lägga pengar på.

Det kommer ett gäng bilder nedan, många ganska fina, har en liten rolig story om drönarbilderna som är ifrån igår. Jag kom mest att tänka på att jag tycker det är rätt roligt och väljer att lägga en del tid på det.

Som igår. Jag hade planerat att fånga kvällsljuset från en plats jag sett vi passerat från backen, som såg ut att ha potential. Så efter fysen och behandling kasta jag mig i bilen för att hinna innan solen gick ner, kör cirka 15min i bilen, hoppar ut och skyndar mig ner mot stranden då jag inser att det är brottom och jag har lite otur med en del moln som drar in för solen.

Jag har på mig mina vattentäta sneakers, så på väg mot stranden röjer jag rätt bra genom lite gräs och träskmark, där jag måste passera ett litet vattendrag som ser ut att typ vara 10cm djupt, men när jag kliver ner med mina bullet proof sneakers så sjunker jag ner till knäna och blir dyngsur om fötter och jeans… Men det är bara gasa vidare sista 50m ner mot strandkanten och sedan skicka upp drönare där jag sedan typ flyger upp två batteri a 15-20min. Resultatet blev delvis väldigt bra, men med lite mer tur hade det blivit ännu mer magiskt.

Vilket fall, jag lägger i slutändan typ 1,5h på att fånga en bild jag i huvudet har som mål. När jag tänker efter så är det verkligen inte för att jag ska få den perfekta instabilden eller för att ha här på bloggen bara, utan för jag tycker det är så sjukt tillfredställande själv när jag ser att jag typ sätter bilden. Det är därför jag offrar skor och jeans och pulsar genom vattendrag. Sedan är det ju bonus att ha någon att visa upp dom för, er här;)

Här är annars bilder från senaste två dagarna.

Igår morse drog vi upp lite senare så hade soluppgången hemma. Det är så sjuka färger, blir ju typ aldrig så här hemma.

Reflektioner, en sak jag brunnit inne lite på

Kom upp till det här, där det tyvärr var för mjukt för att sätta banor och träna. Så vi fick nöja oss med friåkning.

30min senare såg det även ut så här, dock svängde det lika snabbt tillbaka mot andra hållet. Så i slutändan fick vi rätt mkt åkning i benen.

En av dom drönarbilder jag blev rätt nöjd med. Galet fint!

Här ser ni Wanaka som ligger där borta längs vattnet

Bild upp mot Treble Cone som typ ligger toppen mitt i bild.

Det kostae att ligga på topp och framför allt köra två grenar… Haha detta är det Andre släpar till backen för att kunna rulla GS och SL en dag. Anar att det gömmer sig 4 pjäxor där i, två olika hjälmar och fartdräker mm.

Imorse och Jacques just klar med bansättningen.

Skidorna uppradade och redo

Haha gillar denna skylt som liftpersonalen lagt en del tid på

på väg ner mot slalomstart fånga jag Matts med en av dagens ända ljusglimtar, timing är allt;)

Apropå packning och våra stora väskor, så är detta det som gömmer sig i min. Två par pjäxor, hjälm med 3 googles, benskydd, två par handskar, innerskor, gummiband, någon extra klädesplagg, och lite annat smått och gott i dom mindre facken.

Haha jag skulle fota Rudi när han lasta min lagg i bilen och lyckades fånga dess smågrabbar på väg mot backen… Peppet lyser verkligen från dom;)

• Michael Nissmark

Wow, verkligen fina bilder. Ser ut att vara fint i Wanaka. Lycka till med träningen.

• Elin

Man hade bra höga förväntningar på bilderna, när man läste texten. De levde upp till förväntningarna 🙂

Det är lite tillfredsställande att se skidorna uppradade perfekt, desto mindre att se vad som döljer sig i väskan. Kliade på kroppen av att se bilden… haha!