Trysil

Tillbaka och samlade med laget igen. Har kört första dagen åkning i Trysil idag och blev just klar med dagens tredje pass, GS på morgonen, Sl efter lunch och sedan ett benpass sen eftermiddag. Så en hyfsat produktiv dag.

Resan upp igår gick inte lika bra, mycket strul längs hela vägen.

Började med att jag hoppade på bussen/tåget mot Zurich flygplats 06.00. Efter 10 min på bussen inser jag att jag glömt passet och ringer Matilda som får sätta sig i bilen och köra efter. Efter 30min kall väntan nere i dalen kom hon sedan och plocka mig och vi fortsatte mot flyget. Framme på flygplatsen tog hon sedan fram passet vilket visade sig vara hennes egna pass och inte mitt. Efter 30 jobbiga sekunder hitta vi dock mitt pass inne i bilen då det låg kvar där sedan resan ner mot Engelberg. Hade blivit jobbigt annars.

Strulet fortsatte sedan i Oslo där väskorna inte kom fram med flyget. Så fick vandra genom tullen tomhänt med endast dataväska och pjäxor, trots det blev jag stoppad och fick dataväskan genomsökt. Klarade mig dock utan problem och kunde sedan fortsätta ut för att sätta mig och äta lunch och invänta nästa plan från Köpenhamn där väskorna skulle komma. Då ringer ett okänt nr och jag svarar, det visade sig vara tullen som hade glömt lämna tillbaka mitt pass och sedan sökt upp mitt nr för att kunna lämna tillbaka det. Jag hade inte saknat det men var glad för att få det tillbaka. Inte bästa passdagen alltså.

Nån timme senare fick jag väskorna och kunde då rulla vidare upp till Trysil, en resa som gick utan problem, men skönt att vara framme.
06.30 och kall väntan på Matilda nere i Dallenwill

Pelle och Jon under morgonens GS pass.
Bara några minusgrader men blev ganska kallt med dimman som låg över backen.
Blev bättre när solen börja leta sig fram.