Atomic och Altenmarkt över dagen

Igår hade jag en riktigt resdag, flög över till Salzburg och körde bil ner till Altenmark där Atomic igår hade sin årliga mediadag med alla atleter. Sedan tillbaka på kvällen. Så lämnade vid 04.30 isch och hemma igen vid 23 tiden, 4 korta flygningar senare. Vilket fall så är det alltid lika kul att komma över och träffa hela teamet. Fick även sällskap av min bror Jonas, vilket gjorde resan betydligt roligare också, få lite tid att snacka då vi inte ses så ofta. Perfekt!

Nu är det med trötta ben som jag sitter och skriver. Kom just hem från en cykeltur med Oskar upp mot Restaurant Stäfeli som ligger en bit in i dalen, tror bara vi hade 35 min upp dit men dom var brutalt jobbiga. Grusväg och lite mer lutning en senast gjorde att benen till slut inte bar mig. På cykeln jag lånar av Oskar, så funkar inte lättaste växeln vilket kände som jag hade behövt idag, var för tungt utväxlad det jag körde på vilket gjorde att benen fick jobba nå sjukt. När vi hade cirka 200m kvar så blev jag tvungen att hoppa av cyklen, lite ge upp, hade dock Oskar bakom mig, men jag började gå rask med cykeln bredvid och var redo att börja springa om Oskar skulle hinna ikapp, haha. Väl uppe blev jag tvungen att lägga mig platt på marken utanför restaurangen, där Oskar trilla in tätt bakom. Vilket fick många mys/semestervandrare som satt och avnjöt lunchen att börja skratta rätt gott. Två dumma cyklister som ordagrant dog på mållinjen utanför.

Koert men intensivt, sånt jag gillar. Nu vill jag självklart köpa en cykel, inte helt nöjd med materialet jag lånar. Haha, måste ju ha bättre. Jaja, kanske kan ta det till våren eller köra en höstshopping…

04.30 på väg mot bilen med en nybrygd kopp och redo att vakan till liv.

Jag skratta lite gott åt mig själv, anlände 05.50 till Zurich, utan baggag, incheckad och boardingen var 06.10 är det lite väl tidigt. Men såg chansen att hinna ta en extra kopp kaffe med Jonas också.

Solen går upp över Zurich flygplats

Zurich

Härligt att flyga över alla berg och alperna.

Alla åkare fick köra en kortare presentation och lite intevjuer.

Är lite häftigt att se allt på fabriken, här GS lagg som närmar sig klara i hela processen.

Här var det pjäxor…

Rätt skönt att vara tillbaka ute. Frisk luft och massa höstfärger.

Det här är lite självmord kanske att lägga upp denna. Jag gillar ju se rätt ut, vara kittad med rätt grejer… och här kommer jag upprullande med skidhjälm, typ klädd så det ser ut som jag ska springa… helt enkelt inte rätt. Men är ju bara på prov lite, så förlåt mig…Denna bild är även tagen efter 10-15 min paus på “toppen”. Vi rulla sedan upp och smällde några bilder innan vi körde neråt igen. SÅ där av lättheten och smilen.

Oskar på väg utför

Oskar med en bild på mig men ganska skönt ljus som bryter in från vänster

Spaan dessa färger ner mot byn

Sedan ställde vi cyklarna och åkte upp hit för en lunch. Satt och käka, tog en kaffe och återhämta dom trötta benen.